» Vorming en ontmoeting
Protestantse Gemeente te Elburg - Ichthuskerk
vorming en ontmoeting vorming en ontmoeting

Als kerk vinden we het erg belangrijk dat er in de eerste plaats ruimte is voor ontmoeting. Contacten onderling, het delen van wat de ander bezighoudt, samen zijn vanuit ons Christen zijn op welke manier dan ook. In de tweede plaats willen we als kerk ook een plek zijn waar we vanuit die ontmoeting op verschillende manieren vorm kunnen geven aan ons geloof, woorden hieraan leren geven, of op een andere manier kerk zijn dan alleen in de zondagse eredienst.

Een enthousiaste groep mensen is de uitdaging aangegaan om een afwisselend programma samen te stellen: actueel, rijk aan inhoud, een gezellig samenzijn, verschillende vormen en breed opgezet. Zo proberen we dat er hopelijk ook iets bij zit waarvan u denkt: ‘Dat is wat voor mij’. Inspiratie, verdieping, ontmoeting, openheid, ruimte voor vragen. Zo willen we als kerk midden in de wereld staan en luisteren naar de vragen die er leven. We hopen dan ook op boeiende en hartverwarmende ontmoetingen. Voor wie is dit programma bedoeld? Het antwoord is: voor iedere belangstellende. Wij willen een open gemeente zijn, waarin iedereen van harte welkom is.

U kunt in het maandblad Ichthus informatie vinden over de activiteiten van die periode en ook in de zondagsbrief zal er aandacht voor zijn. Zo hopen we u goed op de hoogte te houden van wat wij aanbieden.

Nu kan het ook zijn dat u zelf een idee heeft voor een avond, een thema waarvan u denkt dat het passend zou zijn of iets anders waarvan u denkt dat het passend zou zijn om aan te bieden. Bij deze willen wij u uitnodigen om dit te delen met de werkgroep en om te kijken naar de mogelijkheden, wie weet wat voor inspirerende ideeën er allemaal leven binnen de gemeente.

Voor meer informatie of vragen kunt u mailen naar vormingenontmoeting@pkn-elburg.nl

Inloggen