» Jeugdzaken
Jeugdraad Jeugdraad
 De jeugdraad

De jeugdraad is het overkoepelend   overlegorgaan van de werkgroep Jeugd.   Vanuit de volgende commissies is er   afvaardiging in de Jeugdraad;   kinderoppasdienst, kindernevendienst,   kinderclub, tienerclub en de   jeugddienstcommissie. Ook de   penningmeester maakt onderdeel uit van de   Jeugdraad. De jeugdraadvergaderingen   worden voorgezeten door de   jeugdouderling.

De jeugdraad stelt zich ten doel: het op doelmatige wijze afstemmen van activiteiten voor jeugd en jongeren, aangeboden in onze gemeente. Sleutelwoorden zijn hierbij: stimuleren, activeren, onderlinge samenhang bevorderen, elkaar informeren en coördineren. De jeugdactiviteiten in onze gemeente zijn toegankelijk voor een ieder die de visie van de Ichthuskerk ondersteunt.
Voorzitter jeugdraad:    H. Raggers                          jeugdraad@pkn-elburg.nl
Penningmeester:          A.Boelema

Kinderclub Kinderclub
Om dit jaar weer de kinderclubs te kunnen draaien zijn we  nog op zoek naar enkele mensen.
Heeft u zin en tijd om 1 keer in de maand met een stel enthousiaste kinderen aan de slag te gaan, of heeft u vragen... Neem contact op met H. Raggers.
jeugdraad@pkn-elburg.nl

Kindernevendienst Kindernevendienst
 Elke zondagmorgen wordt er tijdens de dienst   een nevendienst voor de kinderen van de   groepen 1 t/m 8 van de basisschool verzorgd.   Tijdens deze dienst wordt een bijbelverhaal   verteld naar aanleiding van de bijbellezing,   die  ook die zondag in de kerkdienst centraal   staat. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de   Kind op Zondag. Naast de verhalen zijn er   ook elke week verwerkingen beschikbaar v   voor de verschillende groepen. Bij bijzondere   diensten, zoals bijvoorbeeld   jongerendiensten, is er geen nevendienst   voor de groepen 7 en 8. Wanneer er voor   deze groepen geen nevendienst is wordt dit   aangegeven op de zondagsbrief en in Ichthus. Voor de groepen 1 t/m 6 is er in principe wekelijks een kindernevendienst. De kindernevendienst wordt geleid door een enthousiaste groep vrijwilligers die naast leiding geven op de zondagen ook betrokken zijn bij het voorbereiden van de Advent- en Kerstperiode, Veertigdagentijd en Pasen, Pinksteren en de Overstapdienst van groep 8.
Contactpersoon: Erna Koridon     kindernevendienst@pkn-elburg.nl

Kinderoppasdienst Kinderoppasdienst
Tijdens de morgendiensten is er in één van de zalen opvang voor kinderen van 0 tot en met 3 jaar.
Tijdens de collecte kunnen de kinderen opgehaald worden om zo het einde van de kerkdienst mee te maken. Ook tijdens sommige speciale kerkdiensten of tijdens het kerkberaad kan van deze gelegenheid gebruik worden gemaakt. In de zaal waar op uw kinderen wordt gepast, staat een bus waarin u een vrijwillige bijdrage kunt doen.

Contactpersoon: Hester Goudriaan- Jansen
kinderoppas@pkn-elburg.nl