Welkom! Welkom!

Welkom in de Ichthuskerk!

De Ichthuskerk is een gemeente waarin het woord van God centraal staat als inspiratiebron om uit te leven. De Ichthuskerk in Elburg maakt deel uit van de wereldwijde gemeenschap van Christus en landelijk van de Protestantse kerk Nederland.
De Ichthuskerk is een kerk in beweging.

Wij zijn een kerkelijke gemeenschap waar ruimte is voor mensen met verschillende achtergronden, denkbeelden, vormen van geloofsbeleving en ook van verschillende geaardheid. Iedereen is dan ook welkom om samen met ons haar of zijn christelijk geloof te beleven en ook concreet handen en voeten te geven.

De Ichthuskerkgemeente is een betrokken en verbonden gemeenschap van mensen, die elkaar vinden in de verwondering en het samen zoeken naar antwoorden en samen groeien in geloof.

Elke zondagmorgen komen wij bij elkaar in de ontmoeting met God tijdens onze kerkdienst en met elkaar bij de koffie na de dienst.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engelen
De Veertigdagentijd
begon met Jezus in de woestijn
En de engelen hielpen Hem
Zo staat er geschreven.

Engelen zijn  helpers
God die mensen helpt
Die Zijn eigen Zoon helpt
Hemel en Aarde raken elkaar
in engelen.

Engelen komen van boven
en gaan naar beneden
en weer terug.
Zoals de Jacobsladder geschiedenis
ons beschrijft.

Een heen en weer
van liefde
van geven en nemen
van menszijn en Gods mensen zijn.
Engelen aanwezig.
Mensen in het Zijn.

God heeft ons geschapen
tot steun voor elkaar te zijn